سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و جذابترین مطالب

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون اداری - مبلمان اداری - دکوراسیون داخلی

از آنجایی که اکثر افراد بیشترین زمان زندگی روزانه خود را در محیط کاری خود میگذرانند ،لذا توجه به چیدمان و دکوراسیون داخلی فضای اداری بسیار با اهمیت است.زیرا در صورتیکه دکوراسیون مناسبی داشته باشید ،تاثیر مثبتی در کار شما خواهد گذاشت و باعث بالا بردن راندمان کاری شما خواهد شد.

شروع بکار در زمینه دکوراسیون ،با انتخاب یک مبلمان اداری مناسب و قرار دادن صحیح آن ها در جایگاه مناسب شروع میشود.

در حقیقت هدف شما از یک انجام یک دکوراسیون داخلی اداری ،ایجاد یک محیط آرامش بخش به همراه جلب نظر مشتری و مخاطب شما به سازمان و یا شرکت شما است.زیرا پرستیژ کاری شما از طریق دکوراسیون داخلی اداری ،در نظر مشتری نقش خواهد بست.

نکته مهمی که در یک دکوراسیون هدفمند باید رعایت شود ،عدم یکنواختی است.بعنوان مثال ،در شرکت گوگل ،برخی مناطق مانند محیط خانه و بخشی دیگر به یک محیط تفریحی تبدیل شده است.بنابراین کارمندان ضمن حفظ روحیه ،به انجام امور اداری خود میپردازند.البته چنین فضاهایی در ایران تقریبا غیر قابل اجراست و هدف از ذکر چنین مثالی تنها برای باز نمودن ذهن شما برای ایجاد تغییرات و داشتن کمی جسارت بود.

اصل راحت بودن نیز جزو مواردی است که باید در دکوراسیون داخلی اداری رعایت نمود.زیرا شما زمان زیادی را در محیط کاری خود میگذرانید بنابراین باید از راحتی مبلمان تان مطمئن شوید.همچنین راحتی در دکوراسیون تنها به راحت بودن وسایل مختص نمیشود.چیدمان مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که عبور و مرور در محیط اداری آسان باشد و فضا آشفته و شلوغ به نظر نرسد.

نورپردازی محیط کار نیز از دیگر مواردی است که باید بدان توجه نمود.بطوریکه تا حد ممکن سعی نمایید از نور طبیعی بهره ببرید و در غیر اینصورت از نورهای فلوور سنت استفاده نمایید.نورپردازی ایده آل ،یک نورپردازی است که نور را بطور یکنواخت در تمام جهت پخش نماید.نورپردازی سقفی یکی از نورپردازی های عمومی است که در تمام محیط ها کاربرد دارد اما علاوه بر آن نورپردازی های تاکیدی بالای تابلوها و … کاربرد دارد و یا نورپردازی های محیطی مانند چراغ های مطالعه نیز از انواع دیگر نورپردازی هستند.علاوه بر این سعی کنید طبیعت را به محیط کار خود ببرید تا حس شادابی خود و کارمندانتان را حفظ نمایید.

فضاها را اندازه گیری نمایید.بدین منظور باید بدانید مبلمانی که میخواهید در محیط به کار ببرید باید دارای چه اندازه ای باشند.زیرا ممکن است شما یک میز کنفرانس بسیار گران قیمت و شیک را خریداری نمایید اما فضا برای قرار دادن آن در اتاق کنفرانس را نداشته باشید پس به ناچار باعث محدود کردن فضای حرکتی افراد خواهید شد.

جانمایی میز کار باید به گونه ای باشد که مرکز توجه باشد.بدین شکل که میز کار شما در محلی قرار گیرد که به راحتی بر تمامی افراد تسلط داشته باشید .بهترین محل برای قرار گیری میز کار باید فضای روبروی درب ورودی باشد بطوریکه افراد پس از ورود به محیط به راحتی بتوانند موقعیت شما را تشخیص دهند.

انتخاب رنگ مناسب برای محیط کار نیز از عوامل مهمی است که در یک چیدمان موفق باید رعایت گردد.در صورتیکه برند شما دارای یک رنگ منحصر بفرد است سعی نمایید از همان رنگ ها استفاده نمایید.در غیر اینصورت انتخاب رنگ به نوع فعالیت شما بستگی دارد.بدین معنی که اگر کار شما رسمی است ،سعی نمایید از رنگ های خنثی و اگر فعالیت شما دارای خلاقیت است ،سعی نمایید از رنگ های شاد و پر انرژی استفاده نمایید.

مبلمان اداری 

دکوراسیون داخلی 

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی 

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون اداری - مبلمان اداری - دکوراسیون داخلی