سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و جذابترین مطالب

راهنمای انتخاب برای رنگ مبلمان اداری - دکوراسیون داخلی - بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

رنگ تاثیر مستقیمی در راندمان کاری شما دارد .زیرا مستقیما بر روی فعالیت های مغزی شما و احساسات شما تاثیر دارد.بدین منظور در صورتیکه رنگ محیط کار شما تیره است و یا مبلمان رنگ پریده ای دارید بهتر است هرچه زودتر بفکر تغییر دکوراسیون خود و رنگ بخشیدن به محیط کار خود باشید.زیرا رنگ ها مرده باعث القای روح خسته و حس منفی به شماست که موجب پایین آمدن انرژی و کاهش راندمان کاری میشود.

در یک محل کار ،نوع کاربری مبلمان مکمل رنگ است .بدین معنی که شما با توجه به کاری که انجام میدهید و استفاده ای که از مبلمان میبرید ،تعیین میکنید که کدام رنگ مناسب شماست.

در این مقاله سعی شده تا انواع رنگ های مبلمان اداری برای انتخاب بررسی گردد.

انواع رنگ های مبلمان اداری

  1. استفاده از رنگ های تیره :

میتوان با استفاده از مبلمانی که متشکل از چوب ،شیشه و کروم است ،یک طرح جذاب را ایجاد نمود.در اغلب موراد استفاده از این ترکیب رنگی جسارت زیادی میخواهد و نتیجه آن نیز القای حس قدرت به بیننده است.

  1. استفاده از رنگ سفید

این نوع از رنگ مختص سبک مینیمالیست است .علاوه بر کاربرد این رنگ در سبک خاص ،سفید مناسب محیط های کاری است که محیط آن ها با کمبود فضا مواجه است و توسط انتخاب این رنگ میتوان به محیط وسعت بخشید.

  1. استفاده از رنگ های شاد

در صورتیکه محیط شما ،محیطی پر جنب و جوش است و نیاز به انرژی مضاعف در آن دیده میشود ،لذا میتوان با دست بازتری انتخاب نمود و از رنگ های شاد نظیر آبی آسمانی یا قرمز و … استفاده نمود.

اما برای انتخاب یک رنگ مناسب برای محیط کار شما سه نکته وجود دارد که با توجه بدان ها میتوان بهترین انتخاب ها را انجام داد:

  • نوع کاربری از مبلمان اداری : این مهمترین نکته در انتخاب بهترین رنگ است زیرا کاربری شما از مبلمان تعیین کننده نهایی رنگ مبلمان است.بعنوان مثال در یک دفتر وکالت هرگز از رنگ های روشن و جیغ استفاده نمیشود و بیشتر از رنگ های تیره نظیر قهوه ای استفاده میشود.اما در یک محیط آموزشی سعی بر این است که از رنگ های روشن استفاده شود .هرچند در این میط هیچ قاعده و قانون کلی وجود ندارد و استفاده از تمامی رنگ ها آزاد است.
  • القای حسی خاص در مخاطب : امروزه بسیاری از کسب و کارها با توجه به روانشناسی رنگ ها کسب و کار خود را رونق بخشیده اند .بعنوان مثال در زمینه رستوران ها سعی بر این است از رنگ های سفید و نارنجی استفاده شود که موجب القای حس گرسنگی در مشتری میشود.بنابراین مبلمان و میز و صندلی ها در این محیط ها از رنگ های نارنجی و قرمز تشکیل شده اند.از دیگر سو در محیط هایی نظیر بیمارستان که نیاز به محیطی آرامش بخش است سعی بر این است که از رنگ هایی استفاده شود که القای حس آرامش برای استفاده کننده را داشته باشد.
  • رنگ و محیط مکمل یکدیگر: این مورد بدین معنی است که با توجه به محیط خود رنگ مناسب را انتخاب نمایید.بدین شکل که در صورتیکه با محدودیت نور و یا فضا مواجه هستید ،سعی نمایید از رنگ هایی استفاده کنید که محیط شما برا محدود تر نکند.بعنوان مثال در محیط کوچک ،استفاده از مبلمان تیره موجب وچتر به نظر رسیدن فضا میشود.برعکس این قضیه در زمانیکه در محیط کم نور از مبلمان رنگ روشن استفاده نمایید موجب بازتاب نور از مبلمان شده و محیط را روشن تر نشان میدهد.

کلام پایانی : انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اداری شما به نظر کار آسانی است اما این در حالی است که در پس این زمینه دانش ،مهارت و تجربه وجود دارد بطوریکه از ترکیب دانش تجربی و دانش روانشناسانه میتوان به یک انتخاب مناسب رسید.بنابراین در صورتیکه با این کار آشنایی کافی ندارید بهتر است از فردی متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

مبلمان اداری 

دکوراسیون داخلی 

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی